terras thalia black monday

Maandag 7 december is het Black Monday in de horeca. Landelijk laten horecaondernemers dan zien zien wat het toekomstbeeld zou kunnen zijn van Nederland zonder horeca: lege panden, lege pleinen en straten en lege handen.

Met lede ogen heeft de horeca de BlackFriday-drukte de afgelopen tijd moeten aanzien. Volle winkels, drukke straten, veel omzet. En in een groot gedeelte van de horeca is het donker. ,,Nu is het onze beurt”, vinden de horeca-ondernemers. ,,Daarom roepen wij maandag 7 december uit tot #BlackMonday; Final sale in de horeca. OP=OP. Want ons potje is leeg en de reserves zijn op.”

Zonder horeca

Met uitingen (posters, borden) als Opheffingsuitverkoop, Final Sale en OP=OP laten zij zien hoe de binnenstad zou zijn zonder horeca. Hiermee willen ze van de overheid meer steun en meer perspectief vragen.

Steunen

De horeca probeert op allerlei creatieve manieren de lockdown te overleven. Wil jij ze steunen? Kijk dan eens hier.