second buy apetrots

Met het prachtige lenteweer zou je als ondernemer toch het liefst onder je dekbed kruipen en heel hard huilen. Al die terrasjes, ijsjes, etentjes, lenteaankopen die je allemaal mist! Maar onze Bergse ondernemers zijn niet bij de pakken neer gaan zitten. Daarom hierbij 10 redenen waarom wij apetrots zijn op onze Bergse ondernemers:

1 In no-time werd de knop omgezet. Van ojee-hoe-moet-dat-nu naar zo-gaan-we-het-aanpakken. Cafés gingen bier bezorgen, Crusio brengt ijs rond, restaurants hebben zich op bezorgen en afhalen gestort, winkels bezorgen eveneens of geven de mogelijkheid tot private shopping of videoshopping.

2 Er worden allerlei plannen gemaakt voor na-coronatijd. Zo hebben een aantal cafés al een evenement gepland: Op de Bres voor de Bergse Horeca. Voorlopig staat dat gepland voor 7 juni, maar dat hangt af van hoe het tegen die tijd gaat.

3 De meest originele initiatieven worden bedacht. Van tegoedbonnen voor een etentje tot een rondje schrobbeler dat je nu alvast cadeau kunt geven.

4 Zelfs in deze moeilijke tijden doen diverse ondernemers iets voor mensen die het nog moeilijker hebben. Zo maken ondernemers van onder andere het Spuihuis, Oase, Marco’s Intermezzo en Villa Heidetuin pannen soep voor ouderen die eenzaam zijn in deze tijd en doneert de Bergse Dumphal duizenden vuurwerkbrillen, latex handschoentjes, mondmaskers en overschoenen aan zorginstellingen in de omgeving.

5 Mensen blijven zoveel mogelijk thuis en in de binnenstad is het stil. En toch sjouwen veel ondernemers dagelijks bankjes en bloempotten buiten, om het toch maar een beetje gezellig te houden.

6 Minder werk dus gaan we thuis zitten netflixen? Welnee, onze ondernemers klussen zich suf. Vloeren, kelders, meubels, alles wordt aangepakt, vernieuwd, verbouwd, geschilderd en opgeruimd. Als we straks weer ‘los’ kunnen, ziet alles er weer tiptop uit.

7 Wij willen heel graag de ondernemers een hart onder de riem steken, maar onze ondernemers namen de tijd om ONS een hart onder de riem te steken, via het leuke filmpje van VersVoer.

8 De ondernemers zijn zo zuinig op hun personeel en klanten. Er worden barrières gebouwd van kratten en linten, pinautomaten en winkelwagentjes worden ontsmet, er worden kuchschermen geplaatst en in de winkels wordt netjes afstand in acht genomen.

9 In deze tijd is ondernemen bepaald geen vetpot. Toch zijn er ondernemers die ook nu geld inzamelen voor het goede doel. Zo stopt Studio Velo voor iedere gefietste route een bedragje in de pot, die bestemd is voor het Rode Kruis Bergen op Zoom.

10 Niks achter de geraniums kruipen! Met berichtjes, filmpjes en foto’s op social media laten onze ondernemers weten dat ze er nog steeds zijn en staan te trappelen om weer de handen uit de mouwen te steken. En tot die tijd: koop ook online lokaal!

Lees hier meer over alle initiatieven in coronatijd.